För dig som bor i en bostad från Borätt
Här kan du hitta kontaktuppgifter och svar på vanliga frågor rörande din bostad.
Svar på vanliga frågor
Serviceanmälan
Med omtanke om våra kunder och medarbetare hanterar vi begränsat med ärenden och prioriterar akuta funktionsfel. Borätt förbehåller sig rätten att avgöra vad som är ett akut funktionsfel. Här finns svar på några vanliga frågor.
Se frågor och svarHyres- & avifrågor
För dig som bor i en Borätt-bostad och har frågor kring betalningar.
Se frågor och svarKontakta Kundservice
Kontakta JM ABs Kundservice vid tekniska problem i din bostad. Tider och dagar kundservice är stängt, kopplas akuta ärenden för din bostad till jour.
- Måndag - fredag
- 7-16, lunchstängt 12-13
- Lördag, söndag samt helgdagar
- Stängt
- Telefonnummer:
- 020-731 731
- E-post:
- kundservice@jm.se
För övriga frågor, ring växeln: 08-626 66 30
Kundombud
Vi eftersträvar alltid god kvalitet och har som absoluta målsättning att överlämna en felfri bostad i rätt tid. Men ibland uppstår missförstånd och ibland gör vi fel. Därför har vi ett Kundombud. Om du är missnöjd med hur ditt ärende har behandlats av bostadsprojektet kan du ta kontakt med Kundombudet som tar del av ditt ärende, utreder saken och ser om det går att hitta en lösning. Ibland har ett klagomål inte blivit tillräckligt utrett eller belyst från projektets sida. I dessa fall kan Kundombudet tillse att projektledningen utreder saken vidare. Kundombudet är anställd av JM-koncernen men arbetar opartiskt och har till uppgift att pröva kundens klagomål och, vid behov, medla mellan kunden och Borätt från en utgångspunkt utanför det aktuella projektet.